Danskernes nationalsport var engang skattesnyd, men er for længst blevet erstattet med krejleri. Man er villig til at køre langt for at spare penge, men udfordringen for Danmarks største outlet-center – Copenhagen Designer Outlet, som åbner i oktober 2014 – bestod i at kommunikere store besparelser og eksklusivitet på én og samme tid.
”Vores kommunikationsopgave er kompliceret, fordi mange danskere ser papkasser og uoverskuelige tøjbunker for sig, når de hører ordet outlet. Men det er milevidt fra sandheden,” siger Christa Nesheim, Commercial Project Manager i DEAS/Copenhagen Designer Outlet.
Fire bureauer fik opgaven fra ”et eksklusivt shoppingcenter med unikke konceptbutikker og god service” om at formidle god oplevelse, besparelser og kvalitetsprodukter fra kendte fashion brands.
Opgaven blev vundet af – og givet til – Fireball, der nu er Copenhagen Designer Outlets marketingbureau.
I dag er der premiere på hjemmesiden med outlet-centrets nye logo, visuelle identitet og løfte – som er Go further – it pays.
I Copenhagen Designer Outlet, i Høje Taastrup, vil 80 brands være repræsenteret med egne butikker. Centeradministratoren er DEAS, og Danica Pension ejer outlet-centeret, som skal markedsføres under ét brand.
Samarbejdet mellem DEAS, Danica Pension og Fireball har været i gang en del tid – og bureauet har været med fra begyndelsen i udviklingen af det nye center.
Direktør og partner i Fireball, Anthony Aconis, siger:
“Det har været et stort privilegium at få lov til at være med i hele det grundlæggende arbejde omkring etablering af forbrugerindsigten, identiteten og ikke mindst det vigtige positioneringsarbejde. Nu glæder vi os til at starte det store lanceringsarbejde med at få etableret en ny form for trendsættende shoppinggigant i det danske retaillandskab”.
Copenhagen Designer Outlet forventer i sit første år at tiltrække flere end 1,5 mio. besøgende til de 17.500 m2.