Dansikring Direct vil honorere nyt bureau efter antal leads

Peter Engholm
25@mail.dk

Sikringsfirmaet har efter en konkurrence valgt nyt bureau. Effekt er helt centralt for samarbejdet.

Resultatbaseret honorar har været diskuteret længe blandt bureauer og annoncører. Måske oftest blot diskuteret, for omtrent lige så mange fordele der er ved princippet, lige så mange indvendinger kan der tages.

Disse indvendinger ligger ikke til Dansikring Direct, der er en del af sikkerhedskoncernenen Securitas Direct. I al fald er virksomhedens tilgang til markedsføringen præget af et stærkt ønske om umiddelbar effekt – og resultatbaseret honorar i en eller anden form.

“Vi er en resultatorienteret virksomhed, og ønsker ikke branding men respons her og nu. Derfor skal investeringen i markedsføringskroner kunne ses i antal leads. Eller sagt mere firkantet: Bureauets succes afhænger af det antal leads, der bliver skabt. Hvis ikke bureauet med sin indsats kan sælge alarmer, så er det en fiasko,” siger Peter Folman, marketingkoordinator i Dansikring Direct.

Og bureauet er Hjaltelin, Stahl & Co, som blev valgt efter en konkurrence i alt tre bureauer.

“Vi har ikke tidligere haft et bureau fast tilknyttet, men nu er det meningen at etablere et længerevarende samarbejde. Vi havde fat i tre forskellige bureauer, og efter de indledende møder sorterede vi ét fra – ud fra mavefornemmelse og hvordan vi harmonerede med dem. Herefter gik Hjaltelin, Stahl & Co og et andet bureau videre. Deres oplæg var faktisk ikke langt fra hinanden, men Hjaltelin virkede bedst til at lytte til os og gik til opgaven med lige dén ekstra energi,” siger Peter Folman.

Han ønsker ikke at oplyse, hvem de to andre bureauer er – men nævner blot, at det ene er en del større end Hjaltelin, Stahl & Co, og det andet noget mindre.

Hos Hjaltelin, Stahl & Co er direktør Jens Peter Jensen helt på det rene med at blive honoreret efter de opnåede resultater. Det var da også dét, man gik i konkurrence på.

“Dansikring Direct havde nogle helt klare målsætninger til effekten af den kommunikation, vi skulle skabe. Og det er kun en fordel – med vores bureaustruktur, der kombinerer den gode kreative idé med den forretningsmæssige logik der skaber leads til salget. Magic & Logic, som vi siger. I første omgang skal vi levere ind til de aktiviteter, der var planlagt, inden vi kom ind i billedet – og parallelt med det skal vi kigge på den fremtidige platform,” siger Jens Peter Jensen.