Her er Dansk Annoncørforenings nye direktør

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Selvom den nye direktør for Dansk Annoncørforening senest kommer fra kundesiden, så siger hans cv, at han først og fremmest er bureaumand.

I juni blev det meldt ud, at Dansk Annoncørforenings direktør Otto B. Christiansen stoppede.

Nu kan annoncørforeningen så melde ud, hvem der bliver den nye direktør.

Det er Torben Rønler, der senest kommer fra et job som kommerciel direktør hos mediabureauet Mediaprint, der er en del af Mediabrands.

Selvom Torben Rønler før Mediaprint var fire år hos Peugeot i Danmark og Sverige som marketingdirektør, har han primært en bureaubaggrund.

Udover en kort periode hos Nørgård Mikkelsen, var han ca. 10 år hos EURO RSCG som kontaktdirektør.

Desuden har han i en periode på tre år, været selvstændig bureaumand.

På spørgsmålet om, hvorfor en bureaumand søger stillingen som direktør for en annoncørforening, siger Torben Rønler:

“Fordi jeg synes, der er så spændende udfordringer netop nu, bl.a. pga den digitale transformation. I mine øjne har der aldrig været så meget brug for en annoncørforening som nu, hvor der er så mange udfordringer og muligheder. Udover den digitale udfordring, så er der det top aktuelle emne om transparens i mediakøbet. Det er måske et lidt stort ord at bruge, men jeg synes, at vi befinder os midt i en brydningstid og jeg glæder jeg mig rigtig meget til at komme i gang.”

Hos Dansk Annoncørforenings bestyrelse med Mette Dyhr i spidsen har man været ”imponeret over ansøgerfeltets kvalitet og kvantitet og ser frem til, at foreningen med Torben Rønler og Mia Skjoldstrand som team kan skrue op for den igangsatte revitalisering med styrket kompetence og synlighed.”

Mette Dyhr oplyser, at der har været 25 ansøgere til stillingen.

Torben Rønler starter 1. december hos Dansk Annoncørforening, der har 60 medlemmer.