Dansk brand satser stort: Reklamefilm med tungt Hollywood-navn

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Christopher Walken er cool, og kampagnen hedder Made from cool. ”Kampagnen er skræddersyet til ham,” lyder forklaringen. Nærliggende, når nu afsenderen er et tøj-brand.

Den Oscar-anerkendte skuespiller Christopher Walken kan skrive en dansk skabt reklamekampagne på cv’et: Jeans-brandet Premium fra Jack & Jones har hyret den seje skuespiller til en kommende kampagne ”Made from cool”.

I kampagnen, der angiveligt omfatter flere reklamefilm, spiller Christopher Walken en ”cool skrædder med superkræfter”.   

”Christopher Walken er vores favorit stil-ikon og en stor inspirationskilde. Kampagnen er skræddersyet til ham. Han repræsenterer stil frem for mode, og hans skuespil-præstationer er førsteklasses håndværk – ganske som vores brand,” siger Premiums chefdesigner Winnie Andersen i en pressemeddelelse, der er omtalt i svenske medier.

Men både Jack & Jones og bureauet bag er nu danske – &Co har i godt en håndfuld år stået bag store kampagner for det Bestseller-ejede brand. Og der er næppe tvivl om, at investeringen i et Hollywood-navn som Walken gør kampagnen til en af de dyrere af slagsen, uanset dens udbredelse.

Der har været bragt en enkelt annonce i Euroman, men derudover er det småt med danske oplysninger. Den 1. oktober er der ”eksklusivt preview” på efterårets kampagne, og indtil da er der ”ingen kommentar” fra både Bestseller og &Co.

Christopher Walken-filmene er instrueret af Martin Werner, der ikke blot har instrueret danske stjerner i den prisvindende SAS-kampagne “Så godt som hjemme”, men også har erfaringer med Hollywood-stjernen George Clooney.

Clooney blev instrueret af Martin Werner i filmene for den norske bank DNB, som har høstet stor international opmærksomhed – først med premieren for to år siden (og en hurtig efterfølger) samt med skatte-ø filmen sidste år.