Dansk brandingekspert flytter til topjob i London

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Lysten til at bide skeer med de helt store globale branding-projekter har fået ham til at forlade Kontrapunkt og blive strategidirektør i stort engelsk bureau.

Rasmus Bech Hansen sagde farvel til Kontrapunkt i mandags, og sammen med familien er han netop nu i gang med at pakke flyttekasserne.

Næste stop er London – og et topjob i et stort engelsk designbureau, hvor han vil forfølge en drøm om at komme til at arbejde med de helt store globale projekter.

Bureauet hedder Venturethree, og han bliver en del af bureauets ledelse med titel af strategidirektør.

Venturethree er godt nok noget større end Kontrapunkt, men det er ikke så meget størrelsen, der gør forskellen.

“Det er karakteren af projekterne og de mennesker, jeg kommer til at møde,” siger Rasmus Bech Hansen og fortsætter:

“Jeg synes, det faglige niveau i den danske designbranche er højt, men netværkene og kontakterne lægger nogen begrænsninger på, hvor langt man kan nå, jeg kunne godt tænke mig at prøve at være med i kampen om de helt store globale projekter, så derfor ser jeg det som et naturligt skridt i min karriere.”

London er dog ikke længere væk end, han kan fortsætte med de bestyrelsesposter, som f.eks. Activ Sportswear og Danish Fashion Institute, han bestrider.

Venturethree er bl.a. dybt involveret i at hjælpe Murdochs News Corp, der er et af verdens største medieselskaber, med omstillingen til den digitale tid.

Bureauet er i det hele taget stærkt involveret i mediebranchen og har stået bag arbejde for bl.a. Sky TV, MySpace, Fox News og Starplus, som er Indiens største tv station. Venturethree har hovedkvarter i det eksklusive Mayfair-område i London, og arbejder med virksomheder i Europa, USA, Asien og Sydamerika.

Rasmus Bech Hansen har været 7 år hos Kontrapunkt, hvor han var direktør og senior partner med ansvar for Kontrapunkt Online.

Han har gjort sig bemærket som ansvarlig for bl.a. den succesfulde rebranding af FN initiativet Global Compact og arbejde for Microsoft.

Herudover har han de senere år været taler på en række større konferencer, i juryen for den internationale branding-pris Transform og kommenteret i Fast Company.