Dansk bureau åbner i Norge – med 5 medarbejdere fra start

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

DM-bureauet Responsive rykkede for nylig til Stockholm. Nu er turen kommet til Norge. I front er udbrydere fra landets største dialog- og CRM-bureau.

Responsive udvider for anden gang på kort tid sin forretning. I sidste måned bragte Bureaubiz historien om, at bureauet åbnede kontor i Stockholm. Nu gentages øvelsen – i Oslo. Kun delvist med samme begrundelse:

”Et nordisk it-setup hos et stigende antal virksomheder er så sandelig også gældende i Oslo, så fysisk tilstedeværelse tæller. Men Responsive i Norge har fem mand på plads fra begyndelsen og en pipeline, der allerede er fyldt godt op – bl.a. med Telenor som en af de primære kunder,” siger Tomas Gorrissen, CCO og partner i Responsive.

Landechefen i Norge er Lars Christian Willhelmsen, der kommer fra en direktør-stilling i Norges største DM-bureau, Bring Dialog. Han har tidligere har været ejer og direktør for marketingautomation-systemet MillionHandshakes (i dag Portrait Dialogue). Også Espen Pedersen, tidl. teknisk direktør i MillionHandshakes, kommer til Responsive Norge fra Bring Dialog.

”Med Lars og Espen har vi et norsk drømmehold. De har et stærkt netværk og har en stor viden om, hvordan it kan anvendes i marketing. Vi bibringer dataanalyse prediction – og hele vores it-infrastruktur. Og det vil styrke os i både Norge, Sverige og Danmark,” siger Tomas Gorrissen.

For nylig lukkede Bates i Norge, og over for Kampanje.com erkendte Laurence Mellman, der er COO, International Specialist Communications, i WPP, at det er svært for et internationalt netværk at være lønsom på reklamesiden i Norge – og at det ser ud til, at de lokale bureauer klarer sig bedre.

Et nyt DM-bureau i Oslo – med Responsive i Danmark som majoritetsejer og med norske partnere – ser anderledes lyst på tilværelsen. Lars Christian Willhelmsen siger:

”De første reaktioner har været meget positive, og derfor har vi haft behov for at staffe up ret hurtigt – vi har 5 mand på plads, og regner med at være 15-20 ved slutningen af 2015. Vi vil kunne tilføre det norske marked noget nyt – noget, som vi allerede nu kan se en stor efterspørgsel på.”