Dansk bureau bag kampagne, der skal tiltrække medarbejdere fra hele verden

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Sammen med 1508 har Bestseller netop lanceret to nye kampagnefilm, der er produceret af Bacon.

Hvordan får man de dygtigste og mest ambitiøse kandidater fra hele verden til at forfølge en karriere hos Bestseller? 

Svaret på det spørgsmål var for det strategiske designbureau 1508 at skabe to film, der var autentiske i deres udtryk og behandler temaer som eventyrlyst, sammenhold og personlig udvikling, siger strategy & client director hos 1508, Charlotte Arndal.

”Med afsæt i både brief og indsigtsarbejde har vi virkelig forsøgt at spejle kandidaternes oplevelse og følelser omkring det at være trainee hos Bestseller, så udtrykket og fortællingen i filmene er så autentisk og ægte som overhovedet muligt. Bestseller ønskede hverken at tegne et glansbillede eller at følge normen for klassisk corporate kampagner. I stedet har vi stræbt efter at skabe to film, der virkelig rammer en nerve og inviterer indenfor i det univers, som Bestsellers to trainee-programmer tilbyder.”

Fra people & entry programme, team lead hos Bestseller, Pia Søndergaard Aagesen, lyder det:

”Mange af kandidaterne forlader deres base og hjemland for at forfølge karrieremuligheden hos Bestseller. Det er en stor og livsændrende beslutning, og derfor ønsker vi også at give et åbent og ærligt indblik i, hvad man bliver en del af. Dét har vi i den grad opnået med de to film. Vi er meget glade for samarbejdet og står tilbage med to film som vi er sindssygt stolte af.”

1508 vandt opgaven tilbage i sensommeren 2023 og er en forlængelse af samarbejdet med modekoncernen og deres globale employer branding indsatser.

Reprise har instrueret og Bacon har produceret filmene, der bliver vist på SoMe fra denne uge. De ses her: