Af Peter Engholm 25@mail.dk

Reklamebureauet Monopolet i Malmø fik slået bunden ud, da to store kunder gik konkurs, og to andre bremsede op.

“Vi har drevet virksomhed på begge sider af Sundet siden 1999 og kan derfor, uden at prale, kalde os for erfarne Øresundspionerer”.

Sådan skriver Monopolet på sin hjemmeside, men men erfaringer og pionérånd har vist sig for små bolværk mod krisen. Bureauets datterselskab i Malmø er således gået konkurs.

“Monopolet i Malmø mistede to kunder, der gik konkurs, og det slog bunden ud af bureauet. Man forsøgte at hive nye kunder ind, men da to andre kunder siden bremsede op, så måtte vi stoppe,” siger bestyrelsesformand i Monopolet, Niels Mouritzen.

Konkursen omfatter i alt fem medarbejdere, idet man allerede ved kundernes konkurs begyndte at justere medarbejderstaben, oplyser Niels Mouritzen, der tilføjer, at datterselskabets konkurs ingen indflydelse har på Monopolet i Danmark, der holder til i Filmbyen i Hvidovre.

“Monopolet tager udgangspunkt i kundernes markedsudfordringer – og derfor fokuserer bureauet nu på sine mange salgsværktøjer, og ikke uden en vis positiv effekt. Monopolets regnskab for 2008 vil vise et yderst fornuftigt resultat,” siger Niels Mouritzen.

Monopolet har ni medarbejdere i Danmark.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club