Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk
Kidvertising Agency går sammen med andre europæiske bureauer, der også specialiserer sig i markedsføring over for børn. Foto: PR.

Det danske bureau Kidvertising Agency går ind i nyt europæisk mediesamarbejde, som henvender sig til internationale annoncører med fokus på børn og børnefamilier.

Det danske bureau Kidvertising, som har 20 års erfaring med markedsføring til børn og børnefamilier, er gået ind i et nyt europæisk bureaunetværk.

Det nye bureausamarbejde er døbt We Are Family og vil fremover dække 15 europæiske markeder, siger Kidvertising Agency i en pressemeddelelse, der repræsenterer We Are Family i Skandinavien.

De øvrige bureauer er Com’ des Enfants (Frankrig), Norton PR (UK), Kulta (Italien), LVTR (Benelux), Generations (Polen), Full Moon Spain. 

I en pressemeddelelse siger Maurice Wheeler, nyansat adm. direktør for We Are Family, at styrken ved deres setup er adgangen til lokal specialistviden. En fordel, han håber betyder en differentiering fra de globale bureauer, som han siger typisk tilbyder større annoncører en one size fits all-løsning.

“We Are Family gør os interessante for de virksomheder og brands, hvor de lokale bureauer typisk har været for små til at løfte store europæiske lanceringer og budgetter. Vi har fået flere muskler og kan tilsammen fremlægge succes-cases for store brands som LEGO, Nickelodeon, Ferrero, Jakks Pacific, Disney og mange, mange flere,” siger Maurice Wheeler i pressemeddelelsen.

Her meddeler han også, at målsætningen for We Are Family er at åbne op for flere kategorier end blot legetøj, fødevarer, medier og underholdning.

Account director og partner i Kidvertising Agency, Jimmi Andersen, ser frem til samarbejdet og siger i pressemeddelelsen:

“Fordelen for os som lokalt dansk bureau er naturligvis, at vi får adgang til en masse insights om meget speciel målgruppe, som er underlagt nogle særlige hensyn – både hvad angår lovgivning og lokale normer. For os betyder det, at vi fra i dag kan give vores kunder en rådgivning i forhold til nogle markeder, hvor de i forvejen er repræsenteret, og dermed får fordelen af at samle det hele ét sted samtidig med, at de får adgang til lokal specialistviden, hvor vi bliver i stand til at rådgive om strategi, eksekvering og indrykning i lokale medier.” 

I første omgang er forventningerne til det nye samarbejde at udnytte fordelene ved at kunne vidensdele på tværs af markederne til gavn for bureauets eksisterende kunder, siger Kidvertising Agency i pressemeddelelsen. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club