Af Peter Engholm 25@mail.dk

Den amerikanske læskedrik Snapple har fået dansk hjælp til at præsentere sig selv og sine mere end 50 varianter af juice og iste på et nyt site.

Snapple har netop slået dørene op til sit nye globale brandsite snapple.com – marketingbureauet Campfire i New York har produceret indholdet og danske Hello Monday har stået for design og udvikling.

Med 22 medarbejdere er Hello Monday ikke blot i international, men også i dansk målestok et relativt beskedent bureau i størrelse – men ikke i gørelse. Blandt kunderne er Google, som bureauet har lavet Google Demo Slam for – et arbejde, der bl.a. høstede sølv ved Cannes Lions.

Og for at understrege de internationale ambitioner har bureauets kontorer i Aarhus og København længe haft en makker i New York. De 22 medarbejdere er – omtrent – ligeligt fordelt mellem de tre kontorer.

Jakob Kahlen, creative director i Hello Monday, siger om Snapple.com:

“Ideen med sitet er at samle alle Snapples mange aktiviteter på sociale medier ét sted, hvor man selvfølgelig også kan læse om Snapples produkter. Med det nye site får Snapple agregeret videoer, tweets, facebookopdateringer, konkurrencer, promoer m.m. sammen i én samlet kanal – en digital puls for brandet – og sparer i øvrigt en masse arbejde med at holde forskellige platforme opdateret med det samme indhold.”

Snapple er en veletableret del af amerikansk populærkultur. Læskedrikken findes i mere end 50 forskellige varianter og ejes af The Dr. Pepper Snapple Group, der bl.a. ejer Dr. Pepper og Schweppes.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club