Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk

En norsk udbyder af internet-, TV- og mobil-løsninger vil ind på det danske marked og tage konkurrencen op med YouSee, Stofa og Waoo. Efter et udbud er opgaven landet hos et freelancebureau, der bl.a. har en erfaren bureaufreelancer på holdet.

En norsk tele-udbyder har set sit snit til at tage kampen om danskernes internet-, TV- og mobilløsninger op med etablerede spillere som YouSee, Stofa og Waoo. 

Anledningen er liberaliseringen af fibernettet, der i praksis betyder, at alle udbydere kan leje sig ind på energiselskabernes fibernetledninger og derigennem tilbyde deres tjenester. Herunder også den ellers norske tjeneste Altibox. 

Altibox har sådan set været i Danmark siden 2008, men har indtil videre kun udbudt internet, TV og mobil i et begrænset geografisk område. I Norge har selskabet 700.000 kunder, som man ud fra Trustpilot-bedømmelser vurderer, er godt tilfredse med servicen. 

Den store tilfredshed blandt de norske kunder er udgangspunktet for brandets første landsdækkende kampagne i Danmark, der er udviklet i samarbejde med et hold af freelancere fra Bureau Begejst. 

Bureauet – eller freelancenetværket – har som koncept, at man sammensætter teams af seniorfreelancere fra opgave til opgave. Opgaven for Altibox er således landet hos Bureau Begejst gennem Christian Kirkegaard, Mads Enggaard og Thomas Falkenberg efter en udbudsrunde. De har udviklet kommunikationsplatformen ‘Dejlig nemt internet, TV og mobil fra Norge’ og tilhørende grafisk identitet. Bureauet har desuden udviklet film og stills i samarbejde med produktionsselskabet Uitch Iscratch og instruktør Tomas Villum.

Kampagnen har til formål at øge kendskabet til Altibox på nationalt plan. Ifølge kommerciel chef hos Altibox, Keld Petersen, har man lagt vægt på, at man fik en platform, der differentierer Altibox fra konkurrenterne. I en pressemeddelelse siger han:

“Bureau Begejst fortalte os, at vi skulle tage udgangspunkt i vores DNA, som oprindeligt er norsk. Sammen fandt vi ud af, at vi skulle slå på vores dejlig nemme produkter og gode service. Og nu ser vi spændt frem mod, hvordan det nye univers bliver modtaget.”

Kampagnen kører fra i dag og vil resten af året blive udfoldet som et filmunivers, der i første omgang består af tre film. De vil være til stede landsdækkende på TV2’s og Viasats kanaler samt i Nordisk Films biografer. Ifølge Bureau Begejst vil man samtidig have en markant tilstedeværelse på digitale kanaler.

Se kampagnefilmen her.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club