Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk

Danske Co+ skal skabe en ny brandidentitet for lettiske Pure Chocolate, som vil ud i verden med sine chokoladetrøfler.

Skandinavisk design er beundret verden over, og det nordiske køkken går i disse år sin sejrsgang. Nu vil Letland også være med: Den lettiske chokoladeproducent Pure Chocolate vil relancere sit brand med udgangspunkt i nordisk elegance kombineret med lettisk kulturarv.

Til at hjælpe sig med den opgave har Pure Chocolate hentet dansk assistance i form af Co+, som med en ny global identitet skal hjælpe virksomheden med for alvor at få sine chokoladetrøfler ud over Letlands grænser.

”Vi har haft stor succes med at komme ud over de danske landegrænser, med kunder fra det kølige Island til det eksotiske Indien. Nu er det områder som Baltikum, der begynder at vise interesse, og det er vi meget spændte på,” siger stifteren af Co+, Gaute Høgh.

Pure Chocolate lancerer sin nye identitet i foråret med den ambitiøse målsætning at blive den hurtigst voksende trøffelfabrik i verden.

C0+ har testet den nye identitet i udvalgte markeder og oplyser, at man i såvel Asien som i Mellemøsten og i Baltikum har præference for ”identitetens unikke mønster, der samler alle deres kulturelle islæt i en skandinavisk fortolkning”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club