Af Peter Engholm 25@mail.dk

En international pitch afgjorde placeringen af sko-koncernens globale loyalitetsprogram. Den danske vinder havde forinden vundet en anden konkurrence om Eccos website og e-handelsløsning.

I flere år var der dialogbureauer og webbureauer, og bureauerne var enten-eller. Nu er det både-og, og sammenblandingen af digital og dialog ses aktuelt med bl.a. Zupa Direct og DialoguePeople/NetPeople.

Magnetix er et tredje eksempel på sammensmeltningen af de to discipliner – eller måske rettere; et af de første eksempler, for udgangspunktet for det 11 år gamle bureau har været dialog og digital.

Mixet understreges af, at Magnetix nu er blevet valgt af Ecco til at udvikle – og udrulle – koncernens globale loyalitetsindsats. Det er sket efter en international pitch med bl.a. tyske og engelske konstellationer.

Og sidste år var Magnetix med i en anden bureaukonkurrence hos Ecco – da drejede det sig om koncernens website og e-handelsløsning. Også dengang vandt Magnetix.

“Det var to vidt forskellige konstellationer, vi har mødt i de to konkurrencer. Men web og dialog bliver i stigende grad to sider af samme sag. Vi er meget glade for den tillid, som Ecco viser Magnetix ved at vælge os til på begge vores kompetencefelter – IT og dialog,” siger Martin Bochineck, adm. direktør i Magnetix.

Formålet med det globale loyalitetsprogram er bl.a. at give Ecco-brandet et løft blandt eksisterende kunder og dermed på sigt i den bredere, købedygtige offentlighed, at øge trafikken i Eccos butikker og at effektivisere Eccos markedsføring gennem øget indsigt i kundernes præferencer og indkøbsmønstre.

Programmet søsættes i 2011 som pilot i Kina, Canada, Baltikum og Holland.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club