Dansk bureau vinder globalt brand efter pitch

Peter Engholm,
journalist

En af Norges største IT-virksomheder, Mercell Group, er ude i 16 europæiske lande samt i USA. Til en ny international brandplatform er valgt et strategisk og kreativt leadbureau – og det er dansk.

For nogle uger siden annoncerede IKEA en global kampagne, Green Friday, der er skabt af IKEA Denmarks nuværende bureau, Marketsquare, og møbelkoncernens tidligere bureau, Hjaltelin Stahl.

Marketsquare kan også håndtere det internationale på egen hånd: Norske Mercell har valgt bureauet fra St. Kongensgade i København som nyt strategisk og kreativt leadbureau. Mercell er storleverandør af digitale udbuds- og indkøbsløsninger i Norden og er repræsenteret i 16 lande i Europa samt i USA.

Valget af Marketsquare fandt sted oven på en pitch om den fremtidige internationale brandplatform. Mediastrategien er udviklet i tæt samarbejde med Reprise.

Den globale vækststrategi kræver en brandplatform, der kan tilpasses til 17 lande. Udbuds- og indkøbsløsninger er tungt stof, og derfor har det været vigtigt at udvikle content, der skaber opmærksomhed i de digitale kanaler, som de lokale B2B-målgrupper bevæger sig i.

Patricia Oczki, marketingchef for Mercell Danmark, siger om valget:

”Mercell er avanceret SaaS til både den offentlige sektor og B2B-markedet. Marketsquare har vist, at de kan løfte både det strategiske arbejde og de kreative løsninger gennem deres forståelse for vores forretning. Vi viser med den nye kommunikationsplatform, at markedsføring i B2B-markedet kan være lige så kreativ som B2C-markedsføring.”

Hos Marketsquare siger client service director Suzanne Remillard om kunden:

”Mercell er et komplekst brand med mange services og med lige så mange forskellige benefits for de forskellige målgrupper. Indsigtsarbejdet har derfor været altafgørende for udviklingen af den nye brandplatform. Opgaven har bl.a. været at aligne brandet på tværs af markederne og samtidig at sørge for, at der vil være plads til lokale tilpasninger.”