Dansk chef skifter fra Goviral til Aol og får øget ansvar

Peter Engholm
25@mail.dk

Med over 1000 kampagner bag sig rykker Govirals Publishing Director nu til London, hvor han skal arbejde med forretningsudvikling som Director International Sales Operations.

Danskere siver stille og rolig op i AOL-regi fra GoViral: I november rykkede Jacob Lachmann til London – fra managing director nordic for GoViral til VP of Sales Aol.

Og nu følger Simon Olsen, der de seneste tre år, som Publishing Director, har haft ansvaret for GoVirals levering af videokampagner på tværs af de fire nordiske markeder.

”Med over 1000 kampagner bag mig var det på tide at kigge sig om efter nye muligheder i AOL, der jo købte Goviral i 2011. Jeg er stolt af at have gennemført udviklingen af nye formater til mobile platforme og web-tv, men også at jeg for for alvor fik GoViral på Facebook,” siger Simon Olsen.

Nu flytter han med Jacob Lachmann til London for at arbejde med forretningsudvikling på tværs af GoViral og Advertising.com på den globale scene (ekskl. USA og Japan). 

”Gennem de seneste fire år er GoViral Nordic vækstet 100 pct. årligt målt på omsætning, og det er noget af den udvikling, vi skal se, om vi kan gennemføre på vores internationale markeder,” siger Simon Olsen, der nu har titel af Director International Sales Operations.

Blandt hans nye arbejdsområder bliver at rådgive internationale kunder, udvikle salgsorganisationen, PR/marketing og distributionsstrategier på internationale kampagner.

”Det bliver en spændende udfordring, for den omfatter også et skift fra vores leveringsorganisation rettet mod mediesiden til vores global sales team, der er rettet mod vores konsulent- og salgsaktiviteter.”