Forrige år støvsugede “Best job in the world” Grand Prix’er ved Cannes Lions. Og nu har elementer fra Tourism Queenslands stærkt omtalte kampagne for vicevært-tjansen på en paradis-ø inspireret et dansk webbureau.
MarketMaker har taget elementer af ren fornøjelse og gjort det til et job – i dette tilfælde at udvikle deltidsjobbet som chokoladeanmelder for Presenta, der er leverandør af reklamekonfekture.
“Vi står for Presentas nyhedsbreve og Facebook-side, og de ønskede at få formidlet, at deres produkter smager godt. Hvordan gør man det – vel at mærke på en troværdig og nuanceret måde? Og hvordan finder man sådan en person. Det gør man ved bl.a. at blive inspireret af best job in the world“, siger Louise Langebæk Søndergaard, partner i MarketMaker.
Med jobbet som chokolade-anmelder ansættes en person freelance hos Presenta, som hver måned tilsender anmelderen produkter i rigelige mængder. Anmelderen skal så vælge og teste min. fire produkter og lave en 45 sek. videoanmeldelse af hvert produkt.
“Vi har valgt video, fordi det er et godt medie til at formidle smagsoplevelser. Anmelderen får 1.000 kr. pr. video, og videoerne kommer på Presentas website, FB-side og nyhedsbrev,” siger Loiuse Langebæk Søndergaard.
Midt i kampagnen – der er en måned gammel, og med en måned til ansøgningsfristen – konstaterer hun, at den er en succes.
“Jobbet som chokolade-anmelder er Danmarks mest sete job hidtil i 2011. Opslaget på Ofir har været vist 11.000 gange, og det har fået over 2,6 mio. visninger online – bl.a. ved at opslaget er delt på Facebook. Og det er et bredt felt: Ansøgerne, der skal præsentere sig selv på video, er fra 18 år til pensionist,” siger Louise Langebæk Søndergaard.
Det er en bred tilgang til reklamekonfekture – altså et BtB-produkt …
“Ja, vi går bredt ud for netop at finde den gode formidler af smagsoplevelserne – og samtidig skabe en større synlighed online, som var Presentas to vigtige ønsker til kampagnen,” siger Louise Langebæk Søndergaard.
Se Presentas youtube-kanal her.