Dansk Cocio-film skal indtage Sverige

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Cocio er før forsøgt lanceret i Sverige. Tidligere er det kun lykkedes at bide sig fast i Skåne, men nu skal Eva Mendes-filmen fra Co+Høgh erobre mere terræn.

Et alternativ til læskedrikke, energidrikke og smoothies. Sådan karakterer Karin Fredlund Fröjd, produktchef hos Cocio, den danske kakaodrik, der nu bliver lanceret offensivt i hele Sverige.

Hidtil har Cocio, ifølge Dagens Media i Sverige, kun formået at få slå sit navn fast i Skåne, men nu skal Cocio-bussen helt bogstaveligt køres længere nordpå.

Grundstammen i fremstødet er filmen med skuespilleren Eva Mendes, som er skabt – filmen, ikke skuespilleren – af Co+Høgh i København.

I forbindelse med tv-udsendelsen “Chokoladens mørke side”, der handler om kakaoplantagers brug af børnearbejde, opfordrede David James, professor ved Henley Business School, Cocio til at trække Eva Mendes-filmen tilbage, fordi Cocio blev nævnt i udsendelsen.

Cocio understregede, at der allerede fokuseres skarpt på brugen – eller rettere: fraværet – af børnearbejde i plantagerne, og at man agtede at fortsætte sin kampagne – timingen er fortsat rigtig, lød det i slutningen af marts. Nu rulles den yderligere ud.

I Sverige er et andet kakao-produkt fra Arla, Pucko, allerede etableret på markedet, men det retter sig mere mod hjemmefronten, hos børnefamilier, mens Cocio skal sælges på cafeer – til 15-30 årige.