Den dansk skabte deal-platform Bownty fra 2011 går nu ud med første kampagne nogensinde under payoff’et ”Gør hver dag mindre hverdag”.
Kampagnen, der kører på TV 2-kanalerne, er udarbejdet i samarbejde med bureauet CP+B Copenhagen
Indsatsen skal forklare, hvad et dealsite er – en slags Momondo for deals – og skal samtidig inspirere forbrugerne til at bruge sitet.
”Vores mission er at give forbrugerne flere gode oplevelser og tilføre mere spontanitet i hverdagen. Nogle gange kan en almindelig hverdagsoplevelse være med til at bryde de daglige rutiner, og det er netop det, vi gerne vil vise danskerne,” siger Steffen W. Frølund, stifter og CEO hos Bownty.
Et udbud blandt en lille håndfuld bureauer førte til valget af CP+B:
”De satte fingeren på en væsentlig forbrugerindsigt, som vi kunne nikke genkendende til; at de fleste mennesker giver udtryk for en større spontanitet i hverdagen, end hvad der viser sig at være sandt. Vi var ikke i tvivl om, at CP+B Copenhagen både praktisk og konceptuelt var den rigtige medspiller i forhold til at skabe en kommunikationsplatform, som vi kan bygge videre på internationalt.”
Ambitionen er, at kampagnen senere skal rulles ud i England og Spanien, hvor Bownty allerede er tilstede. I sommeren 2014 opkøbte Bownty den spanske konkurrent Yunait.
Og alene i år er Bownty vokset fra 16 ansatte til 34 siden, og i dag tilbyder virksomheden deals i ca. 1200 byer i Europa.
Hos CP+B Copenhagen siger direktør Mathias Birkvad om samarbejdet:
”Bownty er en ung, ambitiøs og vanvittig spændende virksomhed. Det er ikke hver dag man får muligheden for at være medskaber af en ny international kommunikationsplatform, en ny visuel identitet og en kampagne, der afvikles på nogle af de største europæiske markeder. Markedet for deals har et stort potentiale, og Bownty kunne meget vel være den næste Momondo inden for sin kategori.”