Dansk dobbelt-op ved Marcom Awards

Peter Engholm,
journalist

Websitet for møbelarkitekten Finn Juhl vandt guld, og videoer for en ikke-sodavand vandt platin ved årets Marcom. Begge fra samme bureau.

I den 9. udgave af MarCom Awards, hvor 6500 indsendte dystede, var der i år to danske vindere, begge med danske Generaxion som digitalbureau.

Marcom Awards uddeles fra Dallas, Texas, af AMCP, der er forkortelsen for Association of Marketing & Communication Professionals, og navnet er selvforklarende: en prisuddeling for marketing og kommunikation med mere end blot et venligt nik i retning af kreativitet.

Prisen bekymrer sig ikke om sølv og bronze. Her er udelukkende platin og guld, og Generaxion vandt én af hver: Platin award for NODA og Gold award for House of Finn Juhl.

Guldet til sidstnævnte blev givet i kategorien Website B2C for et nyt site til den ikoniske møbeldesigners kollektioner.

Kathrine Iversen, der er marketingchef i House of Finn Juhl, udtrykker stoltheden over anerkendelsen således:

”Det betyder faktisk meget, for det har været et stort projekt. Målet med det nye website har været at give vores kunder mulighed for at afprøve de mange kombinationsmuligheder, der findes ved hvert enkelt møbel – og gerne på en helt enkel måde. Samtidig har målet været at udvikle et website, hvor publikum kan fordybe sig i Finn Juhls forunderlige univers og dykke ned i historien. Og en del ting tyder på, at vi er lykkedes.”

Den danske platin blev uddelt i kategorien Social video for NODA og de animerede film med titlen ”Noda – not a soda”.

Medstifter af NODA, Mette Hardie, siger:

”NODA og vores koncept har jo kun et par år på bagen, så det er stort for os at blive set på den her måde. Vi er på en seriøs mission; da vi er et udfordrerbrand bag en ny og sundere produktkategori, men NODA har både humor og kant – og det har været fokus i vores kampagne”.