Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Onlinevirksomheden startede som et kandidatprojekt på CBS. Nu har stifteren solgt det til en norsk børsnoteret virksomhed.

Den danske onlinemarketingvirksomhed Rebel Penguin ApS, der har specialiseret sig i gaming er blevet solgt til den norske virksomhed Gaming Innovation Group (GIG) for knap 100 mio.kr.

Rebel Penguin blev etableret i 2007 og og specialiserede sig i online marketing kombineret med egenudviklet teknologi inden for iGaming og gambling.

I år har Rebel Penguin udvidet forretningen med et online marketing bureau og har nu 30 ansatte fra 10 forskellige lande.

”Rebel Penguin startede som et kandidatprojekt på CBS. At vi på 10 år går til at være et firma, der er attraktivt for en af de helt store spillere i branchen, er en drøm der går i opfyldelse. Og det er kun begyndelsen,” siger Jonas Warrer CEO og stifter af Rebel Penguin, der sælger virksomheden sammen med en række nøglemedarbejdere samt de to investorer Morten Strømdsted og Peter Korsholm.

GIG er en virksomhed med en omsætning på godt 595 millioner kroner og 400 ansatte. Virksomheden tilbyder forskellige løsninger inden for gambling og interaktiv underholdning og opkøbet af Rebel Penguin er det femte opkøb i 2017.

CEO i GIG Media Robin Reed siger om købet:

”Opkøbet af Rebel Penguin er endnu en milesten for GIG Media, der gør, at vi styrker tre hovedområder: betalt trafik, regulerede markeder og sportsbetting. Sidst men ikke mindst så inkorporerer vi Rebel Penguins egenudviklede teknologi i vores platforme og tilføjer 30 højt kvalificerede marketingeksperter.”

GIG Media er et datterselskab til GIG, som har hovedkontor på Malta og er noteret på børsen i Oslo.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • Bureaubot
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ daglige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev