Dansk PR-bureau vandt nordisk pitch mod 10-20 bureauer

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Triumph ønskede et nordisk PR-bureau som erstatning for hele fire bureauer. Det blev til en lang og omfattende pitch – med en dansk vinder.

Triumph-brandet skal vokse i Norden og det skal danske Hill+Knowlton Strategies hjælpe med.

Det danske pr-bureau er blevet valgt som pr-leadbureau efter en bureaukonkurrence med hele 10-20 bureauer. En bureaukonkurrence, der forløb fra januar til april i år og var faciliteret af firmaet Global Sell Out.

Hill+Knowlton Strategies erstatter de hidtidige bureauer i hvert af de nordiske lande, som er Geelmuyden Kiese i Danmark, ThisisPR i Norge, Miltton i Finland og SpoilConcept i Sverige. Disse bureauer samarbejder dog stadig med Triumph om Sloggi-brandet.

Om baggrunden for valget af Hill+Knowlton siger Evi Verstraeten, nordisk PR Manager for Triumph:

”Hill+Knowlton Strategies leverede et stort engagement på tværs af de fire lande og nogle virkelig gode idéer i pitchrunden, som vi glæder os meget til at udrulle snart. Samtidig vil vi gerne sige mange tak til vores tidligere bureauer i Danmark, Norge, Finland og Sverige, som har gjort et godt stykke arbejde med at opbygge vores brand i Norden”.

Hill+Knowlton Strategies’ første opgave for Triumph bliver at lancere den nye AW16 kollektion, der dækker efterår og vinter samt at få markedet til at genopdage Triumph-brandet, fortæller Mikkel Andersen, Director i Hill+Knowlton Strategies:

“Vores første opgave er at få de nordiske kvinder – og deres bedre halvdel – til at genopdage Triumph og se på dem med friske øjne og forelske sig i deres univers bl.a. deres Triaction styles, der er Triumphs træningsundertøjslinje”.

Konkret vil Hill+Knowlton Strategies bl.a. udrulle et langt større miks af integrerede kommunikationskampagner med events, social media og pr end hidtil.

“Og det skal selvfølgelig tænkes ind i Hill+Knowlton Strategies’ adfærdskommunikations-metode og det glæder vi os helt vildt til”, siger Mikkel Andersen.