Det Egmont-ejede Dansk Reklame Film skulle for to måneder til at finde en ny adm. direktør, da Jens Aaløse valgte at møde nye udfordringer hos Danske Spil, der opretter et nyt, liberaliseret selskab.
Og nu har Dansk Reklame Film så fundet sin nye frontfigur: Claus Brix, der tiltræder den 1. februar. Claus Brix kommer fra en stilling som souschef for salgsafdelingen i TV2 Danmark med ansvar for TV2s nationale og regionale annoncører. Han har i alt 12 års erfaring fra mediebranchen med fokus på salg af reklamemedier.
Claus Brix er 37 år og uddannet i afsætningsøkonomi fra bl.a. Copenhagen Business School.
I sin nye stilling hos Dansk Reklame Film får Claus Brix det overordnede ansvar for virksomhedens resultater samt den fortsatte udvikling og vækst i samarbejde med virksomhedens 18 medarbejdere.
“Udsigten til at få mulighed for at være med til at præge og fortsat udvikle Dansk Reklame Film i et stadig mere dynamisk mediemarked er fantastisk spændende. Jeg ser frem til tage fat på de nye udfordringer og til at bygge videre på den succes, virksomheden har haft de seneste år, sammen med medarbejderne i Dansk Reklame Film,” siger Claus Brix.
Han får i en pressemeddelelse dette skudsmål fra bestyrelsesformanden i Dansk Reklame Film, John Amund Tønnes:
“Jeg er særdeles godt tilfreds med at kunne præsentere Claus som ny adm. direktør for Dansk Reklame Film A/S. Claus har en stærk baggrund inden for ledelse og salg kombineret med et bredt netværk og mange års erfaring med det danske mediemarked. Hans faglige tyngde og passionerede væsen gør ham til den helt rigtige profil til at stå i spidsen for Dansk Reklame Film og drive udviklingen i de kommende år i samarbejde med kolleger og bestyrelse.”