Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Bookascreen har overtaget endnu 20 biografer efter et konkursbo.

Dansk Reklame Film er kendt for at sælge reklamer til biograferne. Mindre kendt er Bookascreen.dk, der dog er på vej frem.

Allerede i 2013 havde Bookascreen aftaler med flere biografer end Dansk Reklame Film, nemlig 52 mod 41.

Sidenhen er der løbende kommet flere til, og nu kan bookascreen så tilføje samarbejde med endnu 20 biografer og er dermed oppe på 82 danske biografer.

De 20 nye biografaftaler er overtaget fra Moove/Vestmedia, som gik konkurs i juli måned i år.

”Med Mooves konkurs stod en række biografer pludselig uden samarbejdspartner på reklamesiden. Vi købte derfor alt grundmaterialet ud af konkursboet, og vi har været i stand til at lave en smidig overgang uden gener for biografer, annoncører og publikum. Biograferne gør vores landkort komplet, og vi viser nu reklamer i hver en afkrog af Danmark,” siger Brian Stærk Sørensen fra Bookascreen.dk.

Kommentarer

  1. Konkurrence er fint. Men kunne man få et mere nuanceret billede? Hvad er dækning og hvor præcist kan man købe ind i målgrupperne? Dokumentering?

  2. Hej Jan
    Vores netværk tæller ca. 26.000 biografsæder hvilket udgør ca. 42% af biografsæderne i DK. Vores netværk tæller 36% af det samlede billetsalg i DK. Vi tilbyder følgende målgrupper: +12 år og børne-/familiefilm. Vi kommer nu også til at tilbyde ART-Cinema pakke som er målrettet annoncører som ønsker at markedsføre sig overfor et selektivt publikum. Endelig kan vi tilbyde en sublim national og regional geografisk dækning. Biograferne er generelt et af de bedst dokumenterede medier eftersom der jo foreligger et billetsalg. Vi modtager billetsalgsopgørelser 2 gange ugentligt fra biograferne. Hertil kan vi levere en dokumentationsrapport som på salniveau fortæller hvor mange gange reklamen har været eksponeret. Håber dette besvare dine spørgsmål 🙂

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club