Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Foto: Miriam Nielsen.

Dansk Røde Kors opruster på det digitale område, og vælger Adapt til digital sparringspartner på både det strategiske og praktiske niveau.

Den humanitære organisation har haft fokus på det digitale i halvandet år siden Bjørn Borup trådte til som CIO. Nu vil man satse på en yderligere oprustning og har derfor indgået et samarbejde med Adapt. 

“Hos Røde Kors ønsker vi at gå forrest og udforske og udnytte digitale løsninger til at skabe et mere effektivt humanitært arbejde. Vi har et stort fokus på at skabe en digital infrastruktur som styrker vores arbejde nu og i fremtiden. Vi har visionerne og strategien på plads. Nu skal det føres ud i livet på bedst mulig måde, og det er derfor vi har valgt at etablere et samarbejde med Adapt,” siger Bjørn Borup i en pressemeddelelse. 

Digitaliseringen af Røde Kors foregår på flere niveauer i organisationen, og Adapt er tiltænkt en rolle som 360 graders digital rådgiver og sparringspartner i transformationen. Således kommer det digitale bureau til at operere på både det strategiske niveau, men også på det praktiske, når de digitale løsninger skal udvikles. Det nye samarbejde er allerede i gang, og de første workshops og brugertests er allerede afholdt.

Hos Adapt er man naturligvis tilfreds med det nye samarbejde, siger lead business developer, Ask Hybel:

“Det er altid spændende at samarbejde med samfundsrelevante aktører, og især når det som her drejer sig om en organisation med et humanitært sigte, hvor man hver dag gør en forskel for udsatte mennesker. Når Røde Kors samtidig har så store ambitioner for deres digitale tilstedeværelse, så er det svært at få armene ned på både det personlige og faglige plan.”

Dansk Røde Kors samarbejdede tidligere med Novicell.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club