Dansk smykkefirma får global marketingchef

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Shamballa Jewels har ansat en global PR & marketingchef i en nyoprettet stilling. Han kommer fra bureaubranchen.

Det danske smykkefirma Shamballa Jewels, der blev stiftet i 2005, har ansat Thomas Ørum i en nyoprettet stilling som global PR & marketingchef.

Han er uddannet art director og har tidligere været CEO i Greyworks Denmark . Senest kommer han fra Freedom Production, som han selv var med til at stifte.

Om skiftet til kundesiden siger Thomas Ørum:

”Jeg har før tænkt over skiftet til kundesiden og muligheden for at fordybe sig i ét brand og de udfordringer, der findes her. Men når du kommer fra et dygtigt bureau som Grey og efterfølgende får muligheden for at arbejde med nogle af verdens største kunstnere som Michelangelo Pistoletto, Jenny Holzer og Ai Weiwei via Blenheim Art Foundation –  og dernæst verdens mest eksklusive brillemærker, Poul Stig Briller (kunde hos Freedom Production, red.), så kan der godt virke lidt langt mellem de kreativt berigende marketingroller på kundesiden”, siger Thomas Ørum.

Brandet skal videreudvikles
Ifølge Thomas Ørum, er Shamballa Jewels mest kendt for sine knyttede armbånd med ’pavé’ diamantkugler og det er de færreste, der ved, at Shamballa Jewels laver underspillede halskæder, ringe, øreringe.

Derfor skal der et sceneskift til og et helt nyt univers står for døren, fortæller Thomas Ørum, der dog endnu ikke vil ud med, hvad universet kommer til at indeholde. Men han siger:

”Der er så mange gode historier i det her firma, at man nærmest bliver stakåndet hver uge. De vildeste muligheder opstår hele tiden og det, der har været en stor udfordring er, at man ikke har været god nok til at fortælle de mange gode historier. Der er samarbejder med Røde Kors, der er CSR-historier om, hvorfor man er stoppet med at bruge koraller og meget, meget mere. Det bliver en af de første opgaver – at få de gode historier ud.”

Han fortsætter:

”Dernæst står vi overfor at lancere et nyt univers på den anden side af sommerferien; vores samarbejde med Pilou Asbæk har været en spændende rejse med flotte eksekveringer af fotografduoen Cooper & Gorfer, hvorfra vi lancerer det sidste billede i serien lige om lidt. Og så laver vi ellers et totalt sceneskift, hvilket jeg glæder mig meget til at præsentere senere”.

I Danmark har Shamballa Jewels endnu ingen bureausamarbejder, mens man samarbejder med PR bureauer i New York og London og ad hoc med kreative bureauer.

Thomas Ørum regner med, at meget arbejde vil blive lavet inhouse i hans afdeling med fire medarbejder, som har kompetencer inden for sociale medier, PR, visual merchandising og art direction.

Shamballa Jewles sælges i ca. 60 udvalgte butikker verden over samt i tre flagship butikker i København, New York og Zürich. I sidste uge vandt Shamballa Jewels prisen for bedste nye herresmykke ved Couture showet i Las Vegas.