Patchwork Group er et bureau med fart på. Sidste år blev bruttoavancen fordoblet og inden for reklamebureaugruppen var det den 3. største fremgang.
Bureauet har også fart på geografisk. Efter at have åbnet i Sverige sidste år, er turen nu kommet til Norge.
Patchwork har fundet to folk hos Omnicom, hvor de har opbygget en social media enhed, og de bliver nu partnere og bureauets ansigt i Norge. Der er tale om Nick Sampson og Ola Winsnes.
“Nick Sampson og Ola Winsnes har stået bag en del af de største norske social marketing-successer og arbejder på en måde, som ligger tæt op af Patchwork-metoden. Jeg er derfor sikker på, at vi sammen hurtigt vil sætte vores aftryk på det norske marked og i lighed med det svenske se høje vækstrater,” siger adm. dir. Martin Olesen.
Han fortæller videre, at Patchwork efter et investeringsår nu tjener penge i Sverige.
Åbningen i Norge er ikke kun et spørgsmål om en vækststrategi.
“Vi arbejder med nordiske kunder, og hidtil har vi haft nordmænd i København til at hjælpe os. Men det er vigtigt at sidde tæt på kunderne og forbrugerne,” siger Martin Olesen og fortsætter:
“Samtidig kan vi se, at der er et potentiale i det norske marked for et social marketing-bureau med vores tilgang. På den baggrund har vi truffet beslutningen om at åbne i Oslo, og vi har store forventninger til, at vi kommer til at lande store nye kunder i Norge, som vi også har gjort det i Sverige det seneste år.’’