Dansk streamingtjeneste lancerer kampagne

Peter Engholm,
journalist

Reklamefilm for film. Med vægten lagt på hygge. Det var opgaven fra Nordisk Film+, og The Story Laboratory er lead på lanceringen. Se filmene her.

Nordisk Film står som et stærkt brand for de fleste, når det gælder filmtraditioner og biografoplevelser. På streamingmarkedet har andre taget teten, men ifølge en pressemeddelelse viser ”grundige analyser og mange års erfaring med danskernes filmvaner”, at der er plads til en streamingtjeneste med fokus på netop danske film.

Streamingtjenesten hedder Nordisk Film+, og Klaus Odegaard, der er ansvarlig for tjenesten, siger:

”Nordisk Film har lavet film til danskerne i over 115 år, og med vores streamingtjeneste vil vi bringe filmhyggen hjem i stuerne. På Nordisk Film+ kan du se eller gense danske film med alle de skuespillere, du kender, og udvalget rummer en lang række af de største film gennem tiden – fra Olsen Banden til Ternet Ninja.”

I foråret valgte Nordisk Film bureauet The Story Laboratory som lead på lanceringsopgaven. Begge er ejet af Egmont.

Nu er kampagnen skudt i gang med Anders W. Berthelsen som arketypen på en dansk filmstjerne, som pludselig dukker op og møder et publikum i sofaen. 

Nino Dedenroth, kreativ direktør i The Story Laboratory, siger:

”For os var Anders W. Berthelsen et oplagt valg til lanceringskampagnen. Han er charmerende, selvironisk og helt utroligt dygtig, og danskerne kender ham som en dansk filmstjerne – men en filmstjerne i øjenhøjde.”

Han tilføjer:

”Med kampagnen vil vi give folk en fornemmelse af, at her er en streamingtjeneste, der føles velkendt og ligetil – en gammel ven, en garant for god underholdning og indhold, der er til at overskue.” 

De globale streamingtjenester indeholder og producerer enorme mængder internationalt indhold – en volumen, Nordisk Film ikke er interesseret i at konkurrere med. Målet er i stedet ”et prisvenligt supplement med fokus på (…) danske film” samt klarhed og en nøje udvalgt kollektion frem for uanede valgmuligheder.

Kampagnefilmene er instrueret af Jesper Rofelt og produceret af Drive Studios. Kampagnen ruller på Facebook, Instagram og YouTube samt TV2 Play, biografer og digital out of home.