Dansk Supermarked ansætter chef til ny SoMe strategi

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Dansk Supermarked skal i gang med at udvikle en strategi for sociale medier på tværs af kæderne. Til det har man ansat en social media ekspert i nyoprettet stilling.

Hidtil har Bilka, Føtex, Netto, Salling og Wupti.com kørt hvert sit løb på de sociale medier.

Nu vil Dansk Supermarked gå ind og etablere en fælles strategisk social media-strategi, både på corporate niveau og på tværs af kæderne.

”Hvert brand har haft sin strategi, men vi har som gruppe hidtil ikke haft en overordnet strategi for de sociale medier, der har favnet hele virksomheden. Det arbejde har vi indledt nu, for vi ved, at der er et uforløst potentiale, vi kan udnytte i fællesskab kæderne imellem, men også på corporate-plan for at kunne tiltrække medarbejdere og leverandører,” siger kommunikationsdirektør Mads Hvitved Grand.

Til at udvikle og implementere strategien på de sociale medier har man oprettet en ny stilling og ansat social media-eksperten Hans Tosti som Head of Social.

Han forklarer selv om opgaven hos Dansk Supermarked:

”Vi skal finde ud af, hvordan sociale medier skal spille sammen med andre digitale medier. Vi skal altså definere et strategisk grundlag for Dansk Supermarked på de sociale medier og så bagefter sørge for, at strategien bliver rullet ud.”

10 ansatte

Hans Tosti kommer til at arbejde ud fra et kompetencecenter med 10 ansatte, der arbejder på tværs af Bilka, Føtex, Netto, Salling og Wupti.com og vil referere til Head of Digital, Toke Lund.

Selv om de forskellige kæder nu skal arbejde efter en fælles strategi, pointerer kommunikationsdirektør Mads Hvitved Grand, at kæderne også skal have lov til at leve deres eget liv på de sociale medier:

“Kæderne skal ikke ensrettes på de sociale medier, men der er nogle retningslinjer og muligheder på tværs, som vi ikke har fokuseret målrettet på før, og det skal vi til at gøre nu i stedet for, at kæderne sidder med hver sin social media-strategi.”

Med titlen som Head of Social følger også, at Hans Tosti får indflydelse på hvilke bureauer, Dansk Supermarked skal samarbejde med, når det gælder de sociale medier.

Hans Tosti kommer til Dansk Supermarked med erfaring fra social-media stillinger hos Ecco og Komfo, en årrække som selvstændig konsulent samt en masteruddannelse i cross media communication.