Dansk Supermarked: Slut med at bekrige hinanden

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Der skal være fælles fodslag mellem selskabets tre kæder. Som det f.eks. er sket på bureaufronten – dog kun med to af kæderne.

Dansk Supermarkeds topchef Per Bank siger i Jyllands-Posten, at det skal være slut med at Føtex, Netto og Bilka bekriger hinanden. I stedet skal de tre kæder have fælles fodslag.

”Det giver god mening, at lade Netto, Føtex og Bilka arbejde mere sammen på de indre linjer og på nogle områder også i forhold til kunderne. Vi har eksempelvis indført meget skarpe pristilbud på tværs af alle tre kæder og det har været en succes”, siger Per Bank.

Et andet eksempel er at to af kæderne, har indgået en aftale med samme reklamebureau. Jyllands-Posten skriver godt nok, at det er det samme bureau , der skal stå for tilbudsaviserne fra alle tre kæder. Men det er en fejl.

Det er Føtex og Bilka, der – som Bureaubiz tidligere har skrevet – nu bruger Envision, mens Netto bruger Brandhouse (Jyllands-Posten Lørdag Erhverv&Økonomi, p. 7).