Selvom Dansk Supermarked har en stor vækst inden for e-handel via Bilka.dk og også sætter strøm til Føtex.dk, vil supermarkedskæden ikke kaste sig over salg af dagligvarer på nettet.
Det skriver Børsen.
Årsagen er ifølge topchefen Per Bank, at omkostningerne er alt for høje i Danmark i forhold til f.eks. England, hvor Per Bank tidligere har været topchef for britiske Tesco:
”Minimumslønnen i England er syv pund (=71 kr.). Hvis du sætter det lavt, skal du betale 360 kr. i timen i Danmark, hvis du skal have en bil til at køre rundt. Det er 6 kr. i minuttet. Skal du op på fjerde sal og ned igen, så har du brugt 60 kr., og varerne skal også plukkes på lageret,” siger Per Bank til avisen og fortsætter:
”Det er stadig en niche, som primært fungerer i København. Hvis man er rigtig dygtig, kan man formentlig tjene penge i hovedstaden. Det er dog ikke lykkedes for nogen endnu.”
Flere virksomheder er dog i gang med at sælge dagligvarer online. Det er bl.a. Nemlig.com; Osuma.dk, som ejes af selvstændige brugsforeninger samt Irma.dk fra Coop.