Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk

Med netop lancerede flowr.dk sigter Dansk Supermarked højt og udfordrer Interfloras dominans inden for onlineblomsterhandel. Interflora kalder udfordringen ”interessant”.

Markedsføringsmaskinen er kørt i stilling, og Dansk Supermarked er klar til at prøve kræfter med et nyt marked og give danskerne en ny mulighed for at sende ”mere end blot en tanke” til nære og kære.

Med et ’du får, hvad du ser’-koncept har Dansk Supermarked lanceret onlineblomsterhandlen flowr.dk som en seriøs konkurrent til først og fremmest Interflora.

”Vi vil gerne udfordre markedet på det her område. Det bliver et langt sejt træk, men vi synes, vi har et godt produkt med et lidt anderledes set-up end de øvrige spillere på markedet,” siger Jakob Nørgaard, der er indkøbschef for Hus & Have i Dansk Supermarked.

Tungt markedsføringstryk
Flowr.dk skal først og fremmest konkurrere på prisen, navnlig ved at alle udgifter er inkluderet i de viste priser. Herudover er blomsternes friskhed og holdbarhed også en del af konceptet, ligesom buketten på dørtrinnet skal svare til billedet på hjemmesiden.

”Vi er oppe imod nogle stærke brands, og vores opgave er nu at fortælle kunderne om, at der er noget andet, som kan noget andet. Mange blomster købes til anledningen, så først og fremmest skal vi have banket navnet ind i folks bevidsthed, til når de så står med anledningen,” siger Jakob Nørgaard til Bureaubiz.

Det gør Dansk Supermarked ved i samarbejde med sine vanlige bureauer IUM og Envision i den kommende tid at lave et tungt markedsføringstryk med tv-reklamer og kampagner på sociale medier.

Interflora varsler ny kampagne
Hos Interflora forholder man sig til den nye konkurrencesituation uden at ryste på hånden:

”Det er altid interessant, når der kommer en ny spiller på banen, og her har vi en spiller fra en lidt anden industri og af en anden størrelse, end vi sædvanligvis ser. Vi havde forudset, at der ville ske ting og sager på vores marked, så det har vi naturligvis forberedt os på, og vi ser ikke behov for at ændre vores strategi,” siger Interfloras adm. direktør Søren Flemming Larsen til Bureaubiz.

Interflora har med Søren Flemming Larsens ord en ”ret stærk platform” og nyder godt af en høj kendskabsgrad og præference hos kunderne. Markedsføringsmæssigt fortsætter man også strategien sammen med Brandhouse og Bacon og forventer sig meget af den kommende reklamefilm, der vil være i tråd med sine populære forgængere.

”Vi har en ny højkvalitetsfilm på trapperne og vil hylde kærligheden på en ny og anderledes måde end tidligere. I et Interflora-perspektiv går vi lidt mere til kanten, og vi satser på igen at få sat scenen,” lyder det fra Interflora-direktøren.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • Bureaubot
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ daglige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev