Dansk venturekapital til svensk reklamekoncept på sociale medier

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Seed Capital har fået svenske Tailify, der tilbyder “tekstreklame” på sociale medier, til at flytte til Danmark.

Influencer marketing er de fine ord, der bruges af Seed Capital i forbindelse med at venture-firmaet har besluttet at investere et en-cifret millionbeløb i svenske Tailify.

I forbindelse med investeringen rykker Tailify fra Sverige til Danmark, hvor man har slået sig ned i Founders House.

I pressemeddelelsen hedder det, at “Tailify sælger influencer marketing på visuelle sociale medier.”

Det dækker over, at man har sat et system op, hvor bloggere og andre med mange følgere på de visuelle sociale medier let kan tage imod indhold fra firmaer, som de synes giver mening i forhold til det de står for.

Hvis Berlingske gjorde det samme, ville det hedde tekstreklame, og det skulle markeres som annonce.

“Der vil være et hashtag som fortæller, at det er betalt indhold,” siger Helle Uth fra Seed Capital og fortsætter:

“Tailify har dels systematiseret flowet, så det er blevet let at distribuere indholdet, samt sat et system op til evaluering og opfølgning på kampagner, og det er nyt. Influencer marketing er på nuværende tidspunkt en meget uoverskuelig disciplin. Det er svært at styre og endnu sværere at måle på. Med Tailify har brands mulighed for, at ramme præcist det kundesegment de sigter efter og de kan måle effekten af deres kampagner.”

Det er Seed, der har fået Tailify til at rykke til Danmark.

”Vi overtalte Tailify til at flytte virksomheden til Danmark for at blive en del af vores portefølje. Vores erfaringer og netværk vil vi bruge til at hjælpe dem med at sætte endnu mere turbo på væksten, og til at skalere virksomheden, som har globale ambitioner. Omvendt vil det danske startup miljø nyde godt af endnu en tech-startup med store ambitioner og globale vækstmuligheder” siger Helle Uth.

Tailify fremhæver Disney, Marc Jacobs og Unilever, som firmaer, man har lavet cases på.