Danske Banks bestyrelsesformand, Ole Andersen, sagde i går på Danske Banks generalforsamling, at det var en fejl at søsætte branding-kampagnen i forbindelse med New Standards strategien og dermed er han den i Danske Bank, der er gået længst i forhold til at kritisere kampagnen.
”Vi var alle sammen enige om at sætte den her kampagne i søen og vi kan også her bagefter blive enige om, at det var nok ikke den klogeste beslutning. Det var en fejl”, sagde han på generalforsamlingen i går i Tivoli Congress Center, ifølge Børsen.
Til gengæld er han ikke i tvivl om at den nye strategi, er den rigtige, selvom den ligeledes var under stærk beskydning på generalforsamlingen.
”Med de krav, der er til os fra myndighederne og de krav, vi har til os selv, gør, at vi bliver nødt til at sørge for, at der bliver balance mellem indtægterne og udgifterne og til syvende og sidst, er der ikke andre steder indtægterne kan komme fra end fra kunderne”.
Fremadrettet handler det om at forbedre bankens image og forholdet til kunderne.
”Det vigtigste er at forbedre vores image. Vi arbejder stenhårdt på kundetilfredsheden. Det er det helt afgørende for, at vi kan få lønsomheden op”, citeres han i Berlingske for at have sagt på generalforsamlingen.
Og selvom Ole Andersen mener, at bestyrelsen i Danske Bank er i øjenhøjde med deres kunder, erkender han, at det kan være en mulighed at få lidt mere detailekspertise i bestyrelsen:
”Jeg synes, vi er gode nok til at forstå vores kunder i bestyrelsen. Det er jo selvfølgelig altid en løbende afvejning af, hvad de eksakt er for nogle kompetencer Danske Bank har brug for nu. Og jeg vil da ikke udelukke, at vi på et fremtidigt tidspunkt tager en genovervejelse om, hvorvidt vi har brug for nogle kræfter med mere forstand på detail” (Børsen, p. 8-9 og Berlingske Business, p. 6-7).