Af FiG

Etablerer en samlet sponsorafdeling for hele koncernen og ansætter Promovators nordiske direktør til at lede den nye afdeling.

Danske Bank vil opruste inden for sponsorering, og opretter derfor en ny afdeling, med henblik på at samle og udvikle koncernens kompetencer og budget på området.

Afdelingen bliver ansvarlig for koncernens sponsoraktiviteter for alle brands i samtlige markeder, og Group Sponsorship placeres i Group Marketing regi med reference til Senior Vice President Joachim Rubow.

Til at etablere og lede afdelingen har Danske Bank ansat Promovators Nordiske Direktør Jeppe Madsbad Lauritzen, som fra 1. januar får titlen: First Vice President, Head of sponsorship i Danske Bank koncernen.

Jeppe Madsbad Lauritzen har gennem de sidste 9 år – heraf de seneste to år som Nordisk Direktør – været ansat i Promovator, som i dag er en del af Aegis Media.

“Ansættelsen af Jeppe Lauritzen sender et klart signal til vores omverden om, at Danske Bank også inden for dette område ønsker at være best in class, hvad angår strategisk planlægning, indkøb, aktivering og dokumentation af vores sponsoraktiviteter,” siger Joachim Rubow.

Han understreger, at oprustningen først og fremmest ligger i ansættelsen af Jeppe Lauritzern og samlingen af ansvaret i en ny afdeling. Der er ikke tilført flere penge, og hvad angår spørgsmålet, om man vil se Danske Bank blive aktiv inden for nye områder, er det alt for tidligt at svare på.

“Det bliver op til Jeppe Lauritzen at tage stilling til, om der er noget, vi skal gøre anderledes,” siger Joachim Rubow.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club