Realkredit Danmark har i de sidste par år spillet en mere stille rolle – i hvert fald i forhold til synlighed på markedsføringen.
Men hvis nogen troede, at Danske Bank kunne finde på helt at udfase brandet og lade banken selv håndtere bolig-markedet, så tog de fejl.
I dag er der startet en ny offensiv tilrettelagt af Saatchi & Saatchi, der vandt budgettet fra Robert/Boisen & Likeminded sidste år.
Kampagnen ligger i direkte forlængelse af et stort interview Danske Banks nye chef, Tonny Thierry Andersen gav i sidste uge, hvor han varslede, at banken ville i offensiven. Han varslede bl.a. at Danske Bank vil være stærke på bolig, og det betød altså, at RD bliver sendt i offensiven. Brandet skal spille en vigtig rolle for Danske Bank i forhold til boligmarkedet.
Der er skabt et nyt site, og samtidig går man i luften med image-annoncering på print og tv.
“Det er rigtigt, at vi i en periode ikke har gjort meget ud af above-the-line. Vi har været synlige digitalt og i magasiner, men det har været mere taktisk orienteret. Nu rykker vi så igen med en overordnet kampagne,” siger marketingdirektør Joachim Rubow.
Det grundlæggende koncept handler om ‘Fjern Tvivlen’.
“Realkredit er blevet et meget mere komplekst produkt med mange valgmuligheder. Vi vil gerne hjælpe med at fjerne tvivlen. Derfor er det nye site med funktionaliteter et centralt element sideløbende med at man selvfølgelig også kan få personlig rådgivning. Men samtidig fokuserer vi igen mere på imageannoncering,” siger Joachim Rubow.