Danske Banks fejlslagne kampagne spøger hos store kunder

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Brancheklip: Topchefen Eivind Kolding er gået i dialog med de store kunder ved arrangementer – hvor interessen samler sig ved efterårets imagekampagne

Man får i dagens udgave af Børsen et indtryk af, hvor langt den negative effekt af Danske Banks fejlslagne imagekampagne i efteråret rækker ud.

På Bureaubiz har vi flere gange hørt bureaudirektører, der kan fortælle, at kunderne er bange for “at lave en Danske Bank” og de udsagn bekræftes i Børsen.

Baggrunden er bankens kvartalsregnskab, der skuffede markedet og resulterede i et stort kursfald i går, og avisen fortæller i en stor historie om, hvordan topchefen Eivind Kolding er gået i dialog med de store kunder på arrangementer rundt om i landet.

Han gør tilsyneladende en god figur, fordi avisen rapporterer, at deltagerne oplever ham som meget åben og ærlig.

“Jeg sad med en følelse af, at det var et helt menneske, der kommunikerede troværdigt og ægte. Det var blændende. Det var meget positivt,” siger Bente Højsgaard Steffensen. Hun er direktør i Erhverv Aarhus, der var med til at arrangere mødet.

Avisen fortæller desuden, at både ved arrangementet i Aarhus og et tilsvarende i Sunds nord for Herning kredsede deltagernes interesse sig om den fejlslagne imagekampagne.

Børsen har fået Eivind Kolding i tale og stiller ham følgende spørgsmål:

Jeg hører, at det er en meget ærlig Eivind Kolding, deltagerne oplever, som blandt andet taler om Danske Banks image-kampagne, som slog fejl i Danmark. Det virker som om, at du taler til hjertet på deltagerne?

“Det håber jeg. Det er naturligt, fordi kampagnen fyldte meget i danskernes bevågenhed. Jeg kan mærke, at folk er interesseret i at høre om det. Så det taler jeg åbent om. Når man har en åben dialog, så skal man også give folk noget ekstra,” siger Eivind Kolding til avisen.