Fra Danske Banks MobileLife til direktør for Magnetix i Aarhus

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Isobar Magnetix åbnede fornylig i Aarhus, og nu har man så fundet den person, der skal stå i spidsen for bureauets nye afdeling.

Med overtagelsen af Magnetix i sommer har Dentsu Aegis Network fået en række nye muligheder – bl.a. at styrke udviklingen på bureauets afdeling i Aarhus.

På den baggrund annoncerede man for en lille måned siden en åbning af Isobar Magnetix i Danmarks næststørste by – og nu kan man så offentliggøre, hvem der skal stå i spidsen for bureauet.

Her har man været på strandhugst et ret interessant sted.

Danske Bank har fået enorm opmærksomhed og anerkendelse for sit arbejde med ikke bare MobilePay men også investeringerne i en innovationsenhed under navnet MobileLife.

Her har Isobar Magnetix fundet Thomas Rosendahl, der var Head of Customer Experience, hvor han har arbejdet med at opbygge organisation, kultur og produkter til at imødegå truslen fra nye digitale forretningsmodeller.

” Vi har oplevet en enorm stor interesse for stillingen og muligheden for at stå i spidsen for et af Danmarks mest succesfulde digitale bureauer, og ikke mindst muligheden for at være med til at bygge noget nyt op,” siger Ulrik Petersen, CCO og direktør for Dentsu Aegis Network i Aarhus. Han fortsætter:

“Feltet har bestået af meget kompetente kandidater fra branchen og folk med mange års erfaring. Det er derfor også glædeligt, at vi nu kan annoncere, at det er en tung kandidat som Thomas, der sætter sig for bordenden i det nye år.”

Thomas Rosendahl har tolv års erfaring inden for rådgivning, teknologi-innovation og forretningsudvikling. Han har blandt andet været tre år hos IBM, seks år hos Creuna i Aarhus/København, hvor han sluttede som strategisk direktør.

Thomas Rosendahl har i sin seneste tid hos Danske Bank været driver i opbygningen af Wealth Management i MobileLife, der er gået fra et kerneteam på fire personer til knap 30 medarbejdere i dag.