Danske bureauer bag dansk designbrands globale identitet

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

E-Types og Signifly har hjulpet med Ferm Livings nye identitet.

Danske Ferm Living, der sælger kollektioner af møbler, tilbehør, belysning og børneprodukter i 85 lande, har fået en ny visuel identitet, som E-Types og Signifly har hjulpet med.

Det nye logo er tegnet af Ferm Livings grundlægger, Trine Andersen, sammen med e-Types, mens Signifly har hjulpet med at udvikle og implementere den nye visuelle identitet på tværs af medier: fra emballage og hang tags til webshop og Instagram.

Kernen i den nye identitet er netop det redesignede logo, der nyfortolker Ferm Livings fuglemotiv, som så er blevet foldet ud på tværs af elementer og medier.

“Ferm Living vil skabe rum, hvor du kan føle dig godt tilpas. Det nye brand-design udstråler komfortabel og tilgængelig luksus, fordi den inviterer dig i stedet for kun at se flot ud i et boligmagasin eller på Instagramm,” siger design director og partner i Signifly, Alexander Spliid, i en pressemeddelelse.

Den nye visuelle identitet skal afspejle virksomhedens kontinuerlige udvikling, samtidig med at den forbliver forankret i deres designfilosofi. Som firmaet vokser og udvikler sig, markerer denne forandring en naturlig progression, der ærer Ferm Livings engagement i tidløst design og håndværk, skriver bureauet i pressemeddelelsen.

Den nye farvepalette og reviderede typografi skal styrke Ferm Livings identitet. Typografiens bløde kurver og skarpe kanter balancerer varme og modernitet, mens de fire kerner farver sikrer et grundlæggende og genkendeligt udtryk på tværs af al kommunikation, som bliver suppleret af dynamiske sæsonfarver.

Identiteten skulle fungere på tværs af produkt-sortiment og online univers, siger Alexander Spliid og fortsætter:

“Sammen gennemgik vi alle medier og definerede retningslinjer for brandet. Det skaber genkendelighed, konsistens og effektivitet på tværs af produkter og touchpoints.”