Af Peter Engholm 25@mail.dk

Longlisten for Vestas Offshore og Northern Europa havde dansk dominans. Den er der stadig, efter at 8 bureauer er blevet til 3.

Bureaukonkurrencer kan strække sig over mange måneder, men man kan ikke umiddelbart beskylde Vestas for at være sløve i optrækket.

For to uger siden berettede Bureaubiz om, at Vestas – i form af både Offshore og Northern Europe – var på udkig efter bureauer på regionalt og lokalt plan. Det sker med bistand fra Hestbæk Consult.

Siden har bureauerne opdateret deres profiler, og Vestas og Hestbæk har både identificeret en longlist og siden en shortlist.

Det blev i begge tilfælde lagt vægt på stærke B2B-kompetencer.

Longlisten så således ud:

  • 727 Communication (DK)
  • Banner (UK)
  • Blue Business (DK)
  • Cross Border Communications (DK)
  • Hilanders Advertising Agency (SE)
  • Kernel Global (DK)
  • Masters (DK)
  • Simpatico(DK)


Og på baggrund af bureauprofiler, cases og dialog har Vestas og Hestbæk valgt disse tre bureauer ud til shortlisten:

  1. Cross Border Communications (DK)
  2. Hilanders Advertising Agency (SE)
  3. Kernel Global (DK)

På globalt plan valgte Vestas sidste år Saatchi & Saatchi S som leadbureau.

Kommentarer

  1. Er jeg den eneste der sidder og tænker” Vestas kontra SKI”…der er jo verdener til forskel på hvordan en top professionel indkøber i den private sektor a la Vestas vælger bureauer og hvorledes det offentlige håndterer det.
    Det er jo ikke mere end 2 uger siden Vestas startede deres regionale bureausøgning og nu er de allerede nede på tre bureauer – og i dette tilfælde tre meget relevante bureauer…
    SKI burde invitere Vestas over for at lære omkring deres go-to-market mht bureausøgninger…fortsætter SKI i deres eksisterende setup så gider vi bureauer ikke at deltage mere..BASTA

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club