Ved Advertising Effectiveness Award i sidste uge mødte Bureaubiz’ to journalister op, viste det sig, i samme snit & stil: Sort habit og mørkeblå skjorte. Vi fik ros for uniformen, men påklædningen understreger, at vi er ikke så bevidste om mode – og slet ikke drøfter det med hinanden.
Men det gør andre: Drøfter, eller på moderne dansk; blogger om mode.
Og de danske modeblogs har nu etableret deres eget blogkollektiv Looklab.dk – et tiltag, der kendes fra USA og Sverige. Looklab.dk har forenet de største danske modeblogs, hvilket understreges af, at bloguniverset på blot en måned er blevet Danmarks største sociale medie inden for mode.
På Looklab.dk kan man bl.a. møde de etablerede modebloggere Acie, Clamour for Glamour, Charlotte D og Trine’s Wardrobe, som alle tidligere har haft længere samarbejder med magasiner som Costume, Eurowoman og Sirene.
Disse modebloggere er nu gået solo … sammen. I en pressemeddelelse fra Looklab.dk hedder det:
“Looklab.dk‐potentialet er stort – tænk moderedaktør + modeskribent + klumme‐skriver + kendt stylist, og du har realiseret potentialet. Eller et af dem. Ligesom bloggen er yderst personlig, så er potentialet det også.
Men uanset hvad er potentialet realiseret, så snart modebloggeren har indflydelse på læsernes købsadfærd og deres opfattelse af, hvad der er inde eller ude”.
Følg dine yndlingsbloggere – nu samlet under ét tag – og bliv inspireret af det nyeste inden for – og hold fast: mode, livsstil, stil, shopping, design, musik, mad og en masse andet.