At danskerne spiller mere og mere på digitale platforme er velkendt. Det siger sig selv, at der også følger en stor mængde data med på den aktivitet – og at de skal være korrekte.
Men der er flere muligheder i de data, og dem vil Danske Spil nu forfølge. Midlet er Google Analytics Premium, og for at udnytte data har man indgået et samarbejde med iProspect, der indgår i Dentsu Aegis Network (Danske Spils mediabureaupartner).
iProspect er udbyder af Google Analytics Premium. Desuden har man ansat en webanalytiker i skikkelse af Jesper Jørgensen.
Ved at benytte Google Analytics Premium får Danske Spil mulighed for i højere grad at segmentere og kombinere data med henblik på at udlede værdifulde indsigter om deres målgruppers adfærd på Danske Spils online platforme. Eksempelvis vil Danske Spil fremover få automatiserede statistiske modeller, der giver et bedre billede af, hvordan de forskellige medier bidrager.
”Med Google Analytics Premium får vi et langt bedre indblik i, hvilken værdi de forskellige spil og online aktiviteter skaber for bedre at kunne optimere vores performance og give vores kunder en bedre oplevelse. Vi forventer derfor at opnå markante forretningsmæssige fordele og bedre afkast fra vores medieinvesteringer,” siger Rasmus Hedelund Jensen, Head of sales and CRM, Danske Licens Spil.