Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Første gang virksomheden forsøger sig med en direct mail kampagne på Lotto.

Logikken er ikke sådan, at man i en krise spiller endnu mere Lotto for at få penge. Derfor har Danske Spil også kunnet mærke krisen på Lotto-omsætningen.

Hertil kommer, at indkøbsvanerne har flyttet sig mere over til discount-butikker, hvor Danske Spil ikke er repræsenteret.

Virksomheden har således haft sine udfordringer lige som alle andre. Men netop i disse dage har man lanceret et af de initiativer, der måske kan være et svar på udfordringerne.

Den første direct mail kampagne nogen sinde for Lotto.

“Vi testede det sidste år med nogle forskellige varianter, og det gik så godt, at vi vurderede det som værd at køre ud i større målestok”, fortæller marketingdirektør Klaus Lohse.

Større målestok betyder i denne sammenhæng 400.000 breve.

Produktet er populært sagt at tilmelde den ugentlige Lotto-kupon til PBS ved at oprette et abonnement.

“Det er et produkt, vi har haft i 5-6 år, og hvor vi har ca. 100.000 tilmeldte. Men 25-30 pct. af befolkningen spiller hver uge. Nogen af dem har det fint med at skulle ned til deres forhandler, andre klarer det på nettet, men for en række er dette et attraktivt tilbud, som godt kan tåle at blive mere kendt”, siger Klaus Lohse og erkender, at det selvfølgelig ikke isoleret giver en meromsætning.

Men dels giver det en mere stabil omsætning og dels kan man måske fange nogen af dem ind, der ikke altid husker at indlevere.

Det er Action, der har været bureau på opgaven, mens DDB er reklamebureau på Lotto.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club