Danske Spil siger farvel til markedschef

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Efter to år som markedschef i Danske Lotteri Spil er Linda Frøkjær stoppet. Nu overvejer hun, hvad fremtiden skal byde på.

Linda Frøkjær har adskillige markante successer på sit cv – men Danske Spil bliver ikke en ny på listen.

Efter ca. to års ansættelse i rollen som markedschef i Danske Lotteri Spil under adm. dir. Mette Dyhr er hun stoppet efter gensidig aftale. Ingen af parterne har yderligere kommentarer til bruddet.

Så nu skal Linda Frøkjær til at overveje, hvad fremtiden skal byde på. Hun stoppede for to år siden hos Carlsberg, hvor hun havde været i fire år og hvor hun havde haft ansvar for udvikling og lancering af Somersby, der har udviklet sig til en massiv succes for bryggeriet.

Da hun stoppede hos Carlsberg gik hun med overvejelser om at starte en free-lance tilværelse men nåede ikke så langt, før hun blev hentet til Danske Spil.

“Og det er da en af de ting, jeg overvejer igen. Jobbet hos Danske Spil har givet mig nogle gode erfaringer, særligt også omkring ledelse, med på vejen, men har ikke udviklet sig helt som planlagt, så lige nu er jeg i en fase, hvor jeg giver mig tid til at overveje mulighederne og mine erfaringer fra både bureau- og kundeside,” siger Linda Frøkjær.

Før Carlsberg havde hun en lang årrække hos Republica, hvor hun bl.a. var med til at lancere det succesfulde Irma City koncept. Det skete i øvrigt sammen med Mette Dyhr, der dengang var marketingchef hos Irma.

Linda Frøkjær har en cand. merc. mat. fra Handelshøjskolen i København og desuden en pædagogisk uddannelse fra Danmarks Erhvervspædagogiske Læreruddannelse.