Af Peter Engholm 25@mail.dk

Anette Bøje stopper på posten, og Danske Lotteri Spil er nu ved at finde en ny marketingchef.

En af landets mest profilerede annoncører, Danske Spil, er i fuld gang med en større organisationsændring – d.v.s. den del af koncernen, der hedder Danske Lotteri Spil, og som omfatter produkter som Lotto, Eurojackpot og Quick-skrab.

I den forbindelse stopper Anette Bøje som marketingchef.

Anette Bøje kom til Danske Spil i efteråret 2012 – i øvrigt i forbindelse med en anden organisationsændring.

For fire måneder siden tiltrådte Pernille Mehl som ny adm. direktør for Danske Lotteri Spil, og hun siger ganske kort:

”Jeg kan bekræfte organisationsændringen, og dermed også at Anette Bøje stopper som marketingchef. Vi er i øjeblikket ved at finde en ny marketingchef.”

Selv har Anette Bøje følgende ord om sit farvel til Danske Lotteri Spil:

“Gennem de sidste par år har jeg fokuseret på at skabe et stærkt fundament og udviklet nye koncepter for blandt andet Lotto, Quick og Keno. Derudover er Eurojackpots omsætning vokset betragteligt. Med en positiv udvikling i brand KPI’er og samtidig en reduktion i markedsføringsomkostningerne er situationen nu en anden end den opgave, jeg oprindeligt blev sat til at løse.”

Hvad den kommende tid vil bringe, kan hun endnu ikke svare på. Hun siger:

“Fremtiden er stadig uvis, men jeg glæder mig til at ende et sted, hvor jeg i endnu højere grad kan bruge mine strategiske og kommercielle kompetencer.”

Kommentarer

  1. Set udefra så virker det som om de totalt har tabt sutten derude siden opdelingen af forretningsområderne. Tallene taler deres eget tydelige sprog. Svingdørene ligeså.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club