Danske Spil vælger digitalt bureau 

Peter Engholm
25@mail.dk

Et EU-udbud, der begyndte før sommerferien, er nu afsluttet. Her er bureauet, der også fremover skal levere digital strategi og CRM-ydelser til Danske Lotteri Spil, der står bag Lotto, Quick, Eurojackpot og Vikinglotto.

Danske Spil og Nordlid har indgået en fireårig rammeaftale om levering af digital strategi og CRM-ydelser til Danske Lotteri Spil. Ifølge aftalen skal bureauet nærmere bestemt levere rådgivning og sparring om digitalisering af kundeoplevelsen og rådgive om optimal brug af data og udnyttelse af Danske Spils MarTech set-up. Derudover skal Nordlid eksekvere konkrete CRM-ydelser. 

Udbuddet begyndte før sommerferien og er endt med et genvalg – i store træk. Nordlid arbejder allerede i dag med at levere CRM-ydelser til både Danske Licens Spil og Danske Lotteri Spil. Fra brand-aktiverings-kampagner til individualiserede kunderejser på tværs af e-mail, push, sociale medier og Danske Spils egne platforme (web/app). 

Bureauet har desuden rådgivet og medvirket til at opbygge Danske Spils IT-infrastruktur. Med den nye rammeaftale løftes samarbejdet ifølge en pressemeddelelse ”op på et endnu højere strategisk niveau med fokus på at optimere den kommercielle performance og udnyttelse af data”. 

Martin Dalsgaard Andersen, marketing director, siger om valget af Nordlid: 

”Som som organisation, både MarTech- og datamæssigt, er vi godt rustet til at gå endnu længere i forhold til at levere de bedste digitale kundeoplevelser. Men det skal ske med strategisk afsæt i de kommercielle muligheder og forretningsmæssige mål. Og her har Nordlid gennem vores eksisterende samarbejde og deres besvarelse i udbuddet vist, at de er de rette til at hjælpe os videre i det arbejde.”  

CEO hos Nordlid, Lasse Nygaard Christensen, supplerer:

”Vi er megaglade for, at Danske Spil har valgt Nordlid som fortsat samarbejdspartner. Vi har i mange år været en del af Danske Spils digitale rejse og er stolte af de projekter og resultater, som vi har skabt sammen. Og vores dybe kendskab til Danske Spils brands og it-infrastruktur er et værdifuldt fundament for næste skridt i samarbejdet fremover. Nu er barren sat endnu højere, og vi glæder os til at være med til at drive Danske Spils strategiske automatiserings- og personaliserings-agenda.