Danske Spil vælger nyt reklamebureau

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Fem bureauer dystede om to budgetter, der blev slået sammen til ét – og ingen af de hidtidige bureauer vandt.

Danske Lotteri Spil har valgt nyt bureau til at varetage markedsføringen af Quick, Bingo og Games fremover. Valget faldt – efter en udbudsrunde med i alt fem deltagende bureauer – på &Co.

“&Co præsenterede os for et godt strategisk oplæg, der viste stor indsigt og forståelse for Quick-målgruppen og de udfordringer, som vi står overfor. Samtidig viste de evnen til at formidle dette i en enkel, stærk kreativ idé, hvor produktet er i centrum. Det gjorde valget nemt og enkelt for os”, siger Anette Bøje, Marketingchef i Danske Lotteri Spil.

Konkurrencen omfattede to budgetter – Quick samt Keno og Bingo  – der nu blev samlet til ét. Allerede før konkurrencen måtte et af de to hidtidige bureauer sige farvel, nemlig Sunrise, der havde håndteret Keno og Bingo. Danske Lotteri Spil samlede disse fem i konkurrencen:

  • Bates Y&R
  • Umwelt
  • Envision
  • Kunde & Co
  • &Co

Med valget af &Co betyder det samtidig også farvel til Bates, der gennem de seneste fem år har haft Quick-budgettet. Det har, understreges det fra Danske Lotterispil, været et godt og konstruktivt samarbejde, som bl.a. indebar udviklingen af det nuværende Quick univers ”twistede fordele”.

Hos &Co siger adm. direktør, Mikael Jørgensen, om forarbejdet, der nu leder til et fremtidigt samarbejde:

“Vi har brugt en hel del ressourcer på at arbejde strategisk med målgruppen og med forskellige indsigter i målgruppen, inden udviklingen af det kreative koncept. Og så har vi koncentreret os om at favne de mange forskellige produkter i en enkel og stærk kreativ idé. Vi synes naturligvis, det er skønt, at teamet hos Danske Lotteri Spil har kunnet se den sammenhæng, så nu glæder vi os til at komme i gang.”

Samarbejdet med &Co begynder den 1. april. Indtil da varetager Bates Y&R fortsat markedsføringen af Quick.