Af Peter Engholm 25@mail.dk

Der var Young Creative Circle Award 2010 til fire teams, som TV 2 og Creative Circle sender til Cannes for at dyste i ungdomskonkurrencen.

Creative Circle har nu offentliggjort vinderne af YCCA 2010, som skal dyste om guld, sølv og bronze mod nogle af verdens skarpeste, unge talenter i Cannes. Temaet fra årets 24-timers udfordring i YCCA var “Børnene tilbage i naturen” for Danmarks Naturfredningsforening.

155 indsendte arbejder deltog i YCCA, og 27 af dem kom på shortlisten. Og da alle arbejder skulle løses af et team på to personer, gav det et finalefelt på 54 personer, der alle opfyldte betingelserne for at deltage i YCCA: Under 29 år og ansat på bureau eller være/have-været studerende på en af de relevante uddannelser.

Uddannelserne vejede tungest på shortlisten, mens der stod et bureaunavn ud for de fleste af de otte vindere.

Vinderne af YCCA 2010 og deltagere i Young Lions Competition 2010

YCCA design

  • Robert Daniel Nagy – Scandinavian DesignLab
  • Mads Jakob Poulsen – Goodmorning Technology

YCCA digital

  • Daniel Korn – Zupa
  • Julie Cetti – Zupa

YCCA print

  • Nicolas Thomsen – Nørgaard Mikkelsen
  • Christian Hansen – Designskolen Kolding

YCCA film

  • Lukas Lund – DMJX: Kreativ Kommunikation
  • Andreas Hoff – DMJX: Kreativ Kommunikation

“YCCA er én af årets vigtigste aktiviteter i Creative Circle-regi. Det er altid enormt tilfredsstillende at opleve det engagement og den energi, som de unge lægger for dagen. At blive nomineret til en YCCA og at vinde én pynter det gevaldigt på ens cv, og er en fantastisk mulighed for at komme til Young Lions Competition i Cannes med alt, hvad det indebærer fagligt og socialt,” siger Janne Østergaard, art director/partner hos Sunrise og ansvarlig for YCCA hos Creative Circle.

Hun siger om samarbejdet med TV 2:

“Vi er utroligt glade for, at TV 2 er med til at gøre det muligt at sende vores dygtigste unge kreative til Young Lions i Cannes, hvor de kan prøve talentet af mod de absolut bedste.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club