Dansker i spidsen for amerikansk software-firmas indtræden i Europa

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Gravity4 har købt danske Euroads for mindst 65 mio. kr.

Det amerikanske software-reklame firma, Gravity4, har købt danske EuroAds og ansætter Tom Bang som adm.dir.

Prisen for EuroAds er ikke offentliggjort, men ifølge en pressemeddelelse, ligger den på min. 65 mio. kroner.

Tom Bang, der senest kommer fra et job som landechef for det ligeledes amerikanske softwarefirma, RadiumOne, skal primært stå for at købe op I Nordeuropa.

“Min primære opgave bliver at ekspandere Gravity4 i Nordeuropa gennem opkøb og strategiske alliancer. De har de seneste 12 måneder gennemført 11 opkøb globalt og jeg får ansvar for at etablere Gravity4 på markederne Danmark, Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Polen og Benelux”, siger Tom Bang til Bureaubiz.

Han tilføjer, at Gravity4 dog allerede har lavet sit første opkøb i Sverige.

Gravity4s product, Marketing Cloud, hjælper annoncører med at optimere marketinginvesteringerne på tværs af kanaler baseret på automatiske løsninger.

“Gravity4 er en aktiv spiller i det hastigt voksende datadrevede og programmatic baserede mediemarked”, siger Tom Bang, der starter I jobbet den 1. oktober, som har en del digital erfaring fra ansættelser hos Ad Pepper Media, Emediate og Berlingske, som digital chef