Dansker i spidsen for ny nordisk IT-organisation

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brother samler de nordiske aktiviteter i Danmark med en dansk chef i spidsen. Samtidig bliver marketing koordineret fra Danmark.

Den mangeårige adm. direktør for Brother Danmark, Niels Clausen, udnævnes til chef for den nye nordiske organisation, der får hovedsæde i Brother Danmarks lokaler i Ishøj.

Samtidig bliver den danske marketingchef Henning Elkjær det koordinerende led for alle marketingaktiviteter i Norden.

Den japanske printerproducent Brother tager konsekvensen af, at store internationale teknologi-producenter i stigende grad betragter de fire nordiske lande som ét marked. Distributionen sker på tværs af de nordiske landegrænser, og store detailkæder køber ind på nordisk plan.

Derfor samlede man primo april de nordiske aktiviteter i et nyt selskab, Brother Nordic A/S, med base i Danmark.

Selvom markederne i de enkelte nordiske lande er forskellige, regner Brother med at opnå betydelige synergi-gevinster ved sin nye organisationsomlægning til Brother Nordic og i den forbindelse vil processerne inden for salg og marketing så vidt muligt blive strømlinet.

At strømline processerne, betyder ifølge marketingchef Henning Elkjær, at Brother vil bruge marketingressourcerne optimalt ved at tænke nordisk i nogle tilfælde og i andre tilfælde at tænke lokalt.

Der vil fortsat være en marketingchef i hvert land, men Henning Elkjær vil stå for den koordinerende indsats og med det nye setup, mener marketingchefen, at Brother har mulighed for at få det bedste fra begge verdener.