Dansker skal lede nyt svensk Wunderman

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet har i Sverige hidtil været kørt i regi af A-Com. Nu skal det være et rigtigt Wunderman fuldt integreret med bureauet i København.

Wunderman har i København været en vækst- og indtjeningsmaskine. Nu skal bureauet så styrke sin placering i Stockholm, og det bliver Wundermans danske chef, Jan Werner, der får ansvaret for opgaven.

Hidtil har Wunderman i Sverige været drevet gennem en aftale med A-com, men den er blevet opsagt, og nu starter der et egentligt Wunderman med 10 mand. Målsætningen er at udviske de nationale grænser for at skabe markedets mest omkostningseffektive og træfsikre kommunikation inden for CRM-området.

Det er dog ikke givet, at Wunderman i Sverige vil vedblive med at være drevet ud af København.

“Vi har en række ressourcer, som man med fordel kan trække på i Stockholm, og derfor vil det være modellen i den første periode. Men når vi er blevet så store i Danmark, kan jeg ikke se, at det på sigt ikke også skulle kunne lade sig gøre i Sverige,” siger Jan Werner.

Bureauet vandt sidste år SAS’s CRM-aktiviteter, og har desuden en række regionale kunder, så man er ikke uvant med at arbejde på tværs af grænserne i Wunderman.